Rozwój pracowników w każdej firmie jest niezwykle ważny. Od umiejętności i kompetencji pracowników zależy przecież rozwój firmy. Dlatego też wielu pracodawców coraz częściej decyduje się na inwestowanie środków w szkolenia na swoich pracowników. Dotyczy to szczególnie działów handlowych i sprzedaży.
Działy handlowe to szczególne działy w każdej firmie. Handlowcy wciąż nie tylko muszą zdobywać nową wiedzę, ale także wciąż muszą szkolić swoje umiejętności sprzedażowe. Rynek szkoleń pełny jest różnego rodzaju kursów na handlowców. Są też jednak dużo bardziej zaawansowane zajęcia. To między innym coaching.
Coaching polega na indywidualnej pracy trenera/coacha z handlowcem. Celem coachingu jest praca nad indywidualnymi umiejętnościami, ale także ta metoda szkoleniowa pomaga z poradzeniem sobie z indywidualnymi problemami osoby, która jest coachowana. Warto zwrócić uwagę także na fakt, że oprócz coachingu indywidualnego istnieje także coaching grupowy. Warunkiem jest jednak niewielka grupa uczestników.