Jednym z elementów, który coraz częściej staje się nieodłączny pod kątem psychologii biznesu, jest coaching. Jest to bardzo ważny proces, który pozwala przyspieszyć jednostce ambitnej szukającej realizacji celu, aby ten cel się ziścił, a coach pomaga znaleźć danej osobie narzędzia, które w realizacji tego celu pomogą. Szacuje się, że coaching posiada kilka cech charakterystycznych, które powinien spełnić, aby zostać tam nazwanym. Przede wszystkim cechuje to przedsięwzięcie dobrowolność – oznacza to, że jednostka musi chcieć podjąć współpracę z coachem i tak samo coach będzie w stanie pomóc tej osobie. Ma to być na zasadzie obopólnej zgody, coach daje klientowi nie „rybę”, a „wędkę”, ma go zachęcić do realizacji celu, a nie uczyć. Ma także za zadanie pobudzić do myślenia klienta i wzbudzić przyjazną atmosferę, która będzie sprzyjać współpracy, a także samorealizacji własnych celów. Ważne jest, żeby klient zmian w swoim życiu dokonywał świadomie, uprzednio analizując zarówno dobre, jak i złe strony.